Dagens radiotips

Min mobil ringde okristligt tidigt i morse. Runt kvart i nio närmare bestämt. Och det var ett rätt intressant samtal. Radiokanalen Guld (106,6) behövde någon som pratade om spel nu i eftermiddag och undrade om jag kände någon som spelade mycket och kunde bli intervjuad. Vilket gjorde mig en aning förvirrad, för vadå, räckte inte jag? Jag som spelar flera timmar per dag, skriver mängder av speltexter och fullkomligt andas spel? Dessutom var jag knappt vaken vilket gjorde mig ännu mer förvirrad. Funderade en stund och svensk som man är vill man ogärna föreslå sig själv, men till slut pep jag ändå fram "ehh.....den enda jag kan komma på på rak arm är ju jag.....jag spelar ju ganska mycket spel och skriver om det.......". "Nämen gör du?" sa radiokvinnan helt utan ironi och några minuter senare spikade vi in en intervjutid live i eftermiddag, 15.30.

Men jag var fortfarande fundersam. Det verkade inte som hon visste hur mycket jag spelade och att jag skrev mängder av speltexter. Men varför ringde hon då upp mig? Slog hon på måfå i telefonkatalogen för att se om det fanns någon som eventuellt kunde känna någon som spelar tv-spel? Det låter aningen långsökt. Sen funderade jag lite mer och insåg att jag har (vad jag vet, har inte sett det på riktigt i tidningen) ett stort konsoltestuppslag i ST idag där jag skriver om konsolerna på marknaden i sann konsumentupplysningsanda. Kanske var det där hon såg mitt namn, men kanske tänkte att jag bara var en "riktig" journalist som sammanställt info från nätet utan att egentligen kunna någonting? Som den gången då jag, efter att ha gjort ett reportage om lanparty Krangparty, blev erbjuden en rundtur för politiker för att "visa vad spel är för någonting". Då var jag både bakfull och förolämpad. Nu var jag nyvaken och förvirrad. Men det blir nog bra det där.

För övrigt: var det någon som såg Nobelfesten igår? Hann med slutet och var inte TV4:s panel väldigt mycket på lyset? Det var fnissigt, flamsigt och inte alls speciellt seriöst. Dock extremt underhållande :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0