Jullördag

Det vackra vintervädret från förra veckan var bara retsam påminnelse om att vackra, vita jular är ett minne blott. Surt. Hellre -20 på julafton om det är vackert ute. På juldagen dock får det gärna vara megavarmt och isfritt eftersom kläd plus skoköp inte räknar med snöstorm eller svåra förutsättningar. Juldagen brukar kunna bli aningen svår ändå efter en sådär 20 minuter ;)

Välfylld jullördag i alla fall. Inledde med lite tomtespinning, sen blev det bilbyte hos föräldrarna. Eller tja, byte och byte, jag lämnade tillbaka den fina nya fyrhjulsdrivna stadsjeepen och fick skjuts hem till min osynliga låtsasbil. Nu har jag diskat, städat och plockat lite. Snart inslagning av sista paketet, sen blir det avslutande av B-uppsatsens andra utkast som jag mailar till gun. Den är ännu bättre den här gången. När det är färdigt blir det mysig julmiddag med Johan nere på stan och sen blir det allmänt julmys här hemma. Har en b-julfilm hemma för recension som jag kanske tvingar honom att se. Hur som helst är den nog inte sämre än En Lysande Jul med Danny Devito. Kanske tar vi lite norskt fejkjulkalender i Nissene på loven. Vi får se. Men nu är det jobb som gäller i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0