Revyrecensenten

Intressant. Jag har precis börjat återhämta mig från den värsta förkylningen/influensan jag drabbats av på flera år. Det är nyårsafton idag och om några minuter går jag utanför dörren för första gången sedan i fredags förmiddag. Och varför kravlar jag mig upp ur soffan/sängen där jag hela helgen haft ett maniskt Sex & the City-maraton?

Jo. För att gå på revy. Nyårsrevy.

Jag har recenserat ganska mycket i mina dagar. Förutom tv-spel och hårdrock har jag under året även hunnit med en bokrecension (i och för sig av en hårdrockbok, men ändå).

Plus att jag har till och med recenserat ett dansband. Brobergz.

Men att se en revy blir en utmaning. 3 timmar med shownummer och mycket under bältet-humor är det utlovat från arrangörerna.

Och frågetecknen är många, som;

Vad ska jag ha på mig? Den svarta julklänningen känns lite för uppklädd och de nya jeansen lite för ungdomligt casual. Helst borde man väl komplettera med en lite fickplunta för att komma i rätt revystämning, men någon sådan har jag tyvärr inte.

Var fan är alla mina favoritpennor? Jag har en sorts penna som är helt perfekt för mig. Som harry potters trollstav ungefär. Och från att ha haft ca 10 stycken hemma har alla försvunnit eller tagit slut. Ska jag sitta där med bic-pennor? Va? Va? Va? Som om det inte vore nog verkar den exakta modellen försvunnit från marknanden, men en av de första sysslorna nästa år blir att köra en pennraid i hemmet för att se var de kan tänkas vara.

Är det en paus?
Tre timmar låter hysteriskt länge så jag antar att det är paus inräknat. Men vad gör man då? Medelåldern lär gissningsvis vara högre än 22.

Hur som helst. Nu ska jag rusa till bussen, ta ett uppladdande spabad hos föräldrarna och sno en bil hos farmor och farfar. Gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0