Uppsatsjobbande

Johan är hemkörd. Katten utestängd i vardagsrummet. Det är uppsatsjobbande på högfart och jag känner att det går framåt. Och trots att det är komplex och ganska jobbigt är det ändå riktigt, riktigt roligt. Inte minst på grund av att råmaterialet i texterna jag analyserar är så roligt och välskrivet. Aftonbladets Scorpionstext blir bara bättre och bättre för varje gång och sammansättningarna Spiktights och pentagramfoder från Close Up:s Dimmu-text knäcker fortfarande. Att tråkifiera uppsatsen är dock ganska tråkigt. Såklart. För att citera Gun  (när hon korrigerade följande stycke: ...för långa utläggningar där man kan gå vilse i grammatiken....) "I en b-uppsats går man aldrig vilse i grammatiken." (även om hon tyckte det var ganska elegant). Så nu är det ingen som går vilse utan: ...för långa utläggningar där det, vid ändringar, kan behövas textkorrigering och närläsning för att texten ska vara grammatiskt korrekt. ....

Tycker fortfarande det är bättre att gå vilse. Men tja, det ska vara mer omständigt och tråkigt. Såklart. Men ja, uppsatsen blir grym. Även om den börjar kännas lång.

Och just ja; imorgon (när det är lön och csn) måste jag ut i ottan för att panikköpa någonting tjusigt att ha på mig på julafton och juldan. Att köra den sunkiga b-uppsatsstilen med mjukisbyxor och linne är förvisso rätt skönt, men det kan bli svårt att bli insläppt på stadshuset då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0