Uppsatsstädning

Latsofia sov istället för morgonpumpade. Alla ni som är förvånade kan klappa nu.

Oj vad tyst det blev.

Tog däremot en liten skidtur på förmiddagen, åkte 5 km på södra berget och jag skäms verkligen över min åkteknik. Med bristfällig vallning, bristfällig skidutrustning och bristfällig skidkompetens halkar jag fortfarande mest runt på spåren. Idag blev jag omkörd av Pro:s lägstadivsion ett antal gånger och jag fattar fan inte hur gubbarna kan spurta runt så snabbt när jag mest lyckas prommenera med skidorna på. Lyckades köra om ett litet barn i alla fall. Imponerande. Dessutom lyckades jag ramla i en nerförsbacke, men lyckligtvis fanns inga vittnen. Jag är lite ambivalent till mitt vintersportande. Inte för att det inte är roligt, nyttigt eller skönt, tvärtom. Tycker en skidtur piggar upp och ger mycket energi. Men jag är så dålig. Så hysteriskt dålig. Och jag tycker inte om att vara dålig. Och framför allt tycker jag inte om att vara dålig "in public" så andra kan se hur dålig jag är.

För jag vet ju hur jag tänker när jag ser någon som är dålig.

Jag tänker inte snälla tankar. Jag skrattar inombords. Jag hånar personen tillsammans med mina elaka väninnor. Och när två vinterspurtare kört om mig och stannar en bit bort tänker jag naturligtvis att de pratar om mig. Om att sådana som jag inte borde vara ute bland folk. Men de gör de naturligtvis inte. Säkert pratas det bara om det fina skidvädret, de bra spåren och den perfekta temperaturen. Trots detta vill jag spontanropa ut att innebandy är min grej. Att jag gjort poäng i fyra av fem matcher den här säsongen och att jag en gång vann skytteligan med 27 mål på 12 matcher. Som om inte ett sådant freakbeteende skulle få snacket att gå i skidbackarna.

Men jag skulle verkligen vilja lära mig lite bättre åkteknik. För jag vill ha bra teknik. När jag kör combat och pump lyssnar jag på instruktionerna och försöker ständigt rätta in mig för att få en bra teknik. Men vem ska rätta mig i skidspåren? Finns det någon skidskola för oss som kan åka, men inte speciellt bra? Som bara vill ha det där läckra flytet alla andra tenderar att ha? I så fall vill jag gå den. Eller kanske bara hyra en duktig skidåkare för en dag som konstant kan rätta tekniken.

Nåväl. Det här var ju egentligen inte alls vad jag skulle skriva om. Jag skulle ju skryta om hur bra jag jobbat med uppsatsen idag. Har fogat in allt jag skrivit i en snygg uppsatsmall nu och det har verkligen gjort mästerverk. Helt plötsligt känns det riktigt, riktigt bra med uppsatsen. Ge mig bara två sidor diskussion till och sen kan jag maila den som första utkast och softa lite i några dagar innan responsen kommer. Och imorgon blir det softande eftersom jag blivit bjuden på julbord. Visserligen ska jag spela innebandy på kvällen och kan inte äta ihjäl mig, men gott och trevligt lär det med all säkerhet bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0