Buzzlördag

Hade en trevlig lördagkväll igår. Jenny och Frida kom över på lite Death Proof, Buzz Hollywood och färgglada drinkar. Och förutom det faktum att töntbuzz konstant hånade mig var det en lyckad kombination. Death Proof tål att ses om och om och om och om osv. Coola tjejer, coola repliker och ett lyckligt slut. Vackert. Nästan lika vackert som det rådande vintervädret. Efter att ha toksnöat hela morgonen har det lagt sig fint och juligt med resultatet att jag googlat runt på längdskidor. Har inte åkt på tusen år (eller rättare sagt; sedan man blev tvingad i skolan) och har kanske målat upp någon glorifierande utopi om hur jag tar en hurtig promenad upp på Södra berget eller till Sidsjön för att åka lite innan jag kommer hem, tar en varm kopp te och fortsätter med studierna. Detaljer som uppförsbackar, iskyla och dålig vallning har jag förträngt. Och det är ju så här; bor man i en vintersportstad så borde man faktiskt utnyttja det. Så därför satsar jag på att skaffa både bräda och längdskidor i vinter. Men. Det har jag å andra sidan sagt många andra år också. Vi får väl se hur det blir.

Annars då?

Tja, en hel del jobb, men jag har varit ovanligt effektiv. Spelade EA Playground tidigare idag och det var lagom roligt. Inte minst när man har träningsvärk sedan combaten och en antydan till huvudvärk efter gårdagen. Röra sig/träna kan man göra på gymmet, framför tv-spelen ska man bara ha roligt. Punkt slut. Men men. Nu ska jag fylla på med mer kaffe och hålla tummarna för att iprenen kickar igång så det kan bli någonting vettigt gjort. Eller ovettigt, beror på hur man ser det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0