Den borttappade katten

Okej. Det här är rätt pinsamt, men idag har jag tappat bort min katt två gånger. Ja. Tappa bort som i: jag har verkligen inte den blekaste om var han är. Och jag bor som bekant (tyvärr) inte i ett stort slott på 200 kvadratmeter utan i en liten tvåa på 43,5. Hur svårt kan det vara liksom. Men försvunnen var han och jag kollade i princip överrallt. Första gången kom han fram av sig själv, men jag hann inte se det hemliga gömstället. Den här gången fick jag leta ordentligt innan jag tänkte "men han kan väl inte vara på det lilla utrymmet under frysen där han var när han var liten". Men jag gick dit och kände efter lite med handen "usch vad dammigt det är här, jag måste verkligen dammsuga" hann jag tänka innan jag insåg att dammet jag kände på var...min katt. Som sen kom fram och undrade varför jag stört hans sömn. Från och med nu blir det stängd dörr till köket dock för även om det är varmt och mysigt kan det knappast vara optimalt att sova under en frys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0