Koncentrationssvårigheter

Jag tror jag lider av diverse bokstavskombinationer, som L.O.S.T, PBS2 och den allvarliga S.P.E.L. Tenta nästa fredag, men istället för att läsa Dansk som nabosprog lyssnar jag på Dark Passion Play med lite för mycket inlevelse samtidigt som jag sneglar upp mot DVD-hyllan som tidigare idag berikades av säsong 3 på Lost och Prison Break säsong 2. Men ja. Hittills har jag pluggat i alla fall, men jag får lite vibbar från AU1 när jag läser Naesten som hjemme, en bok om grannspråksundervisning som knappast riktar sig mot gymnasieelever. Plus att den är skriven 1996 och att idag köra med brevväxling via snigelpost (där man kan skicka med vänskapsband man gjort i slöjden föreslår boken) känns som en rätt bra metod för att bli töntförklarad redan dag ett. Annars känns ju den här kursen rätt lätt och då är risken att man inte anstränger sig så mycket. Under språkhistorian bodde jag framför mina böcker hela tentaveckan. Och även om jag naturligtvis kommer plugga lite mer intensivt onsdag-torsdag nästa vecka känns det ändå rätt lugnt.

Så ikväll ska jag gå ut och ta några öl, ta det lugnt och ha en helt vanlig helg. Någon innebandy på söndag blir det inte, men nästa onsdag hoppas jag att den sjuka gymnasten är på plats för knäkontroll. Tills dess får jag sysselsätta mig med lite dvdboxar och på sin höjd lite styrketräning i gymmet av andra kroppsdelar än ben. Men det känns å andra sidan sådär, inte minst med tanke på att mina ipod-lurar är trasiga och träna utan musik är inte aktuellt.

Gårdagens gardellshow Tillfällig gäst i ditt liv var dock sevärd som vanligt, håller dock med Janne om att det inte var hans bästa, men väldigt bra ändå. Roligast var inledningen då han impulsivt drog upp vår lilla 17-åriga fotograf på scenen, en kille som knappt gjort något större jobb innan så det lär bli ett minne för livet :)

Nä. Nu får det vara sluttramsat. Dags att ta tag i dagens viktigaste beslut. Kina eller indiskt till lunch. Det är dagens i-landsfråga. Mat måste det i alla fall bli, så jag orkar spela lite tv-spel nu på eftermiddagen. Det är hårt att vara Hård.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0