Min elaka lillasyster

Jag vet inte om ni hängt med i svängarna, men den har veckan har jag en inneboende i form av min 17-åriga, elaka lillasyster Viktoria. Och jag vet inte om det är jag som är godtrogen eller korkad, men hon lurar mig fan hela tiden. Som härom dagen när jag frågade om jag fick låna hennes ipod-hörlurar eftersom mina är trasiga

"Jo, visst kan du det"
"Tack"
"Men de sitter fast i ipoden"
"Va?"
"Jo, det är sant, de sitter fast i ipoden så då måste du låna den också"
"Eh...jaha...vad konstigt...men okej"

Naturligtvis blåste hon mig. Och trots att jag innerst inne vet att inga hörlurar sitter fast i ipodar (det vore ju idiotiskt om lurarna går sönder) så gick jag ändå på det. Som en dum blondin. Pinsamt.

Nyss lurade hon mig igen. Hon har nämligen sett säsong 6 av Scrubs där jag inte sett ett enda avsnitt. Och när syrran sa att någonting stort hände försökte jag naturligtvis pumpa henne på detaljer. "Är det någon som dör och vem?" gastade jag och fortsatte "Är det Dr. Cox?". "Ja" sa systern och gav mig en smärre hjärtinfarkt. Men när jag höll på att falla ihop i hallen började hon skratta.

"Haha, det är ju som med ipodhörlurarna"
"Eh...va?"
"Jamen, du är ju så himla lättlurad. Hihi"
"Men din lilla råtta, du gav mig ju nästan en hjärtinfarkt!"
"Sofia, om du nästan fick en hjärtinfarkt för att Dr. Cox dör i Scrubs, då är det illa"
"Jo..."

Så kan det gå om inte haspen är på. Men nu ska jag i alla fall åka ner till Stockholm i två dagar, gå på Guitar Hero 3-festen och vara lite ledig. Tidigare ikväll har jag varit gäst i lokaltv, spännande värre och riktigt roligt. Tror till och med att farmor och farfar kämpade för att hålla sig vakna till 22.30 då det började. Går säkert att hitta sändningen på nätet om man letar, men nu ska jag sova så jag kan kliva upp tidigt i morgon och hoppa på tåget. Tjipp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0