Morgonmatcher från helvetet

Det spelar ingen roll vilken tid jag går och lägger mig.
Det spelar ingen roll om jag äter en ordentlig frukost.
Det spelar ingen roll om jag  hinkar i mig kaffe.
Det spelar ingen roll om jag tar en isbitsprommenad upp till Skönsberg.

Ska det spelas innebandy innan 13.00 är jag ändå lika pigg som en bakfull zombie. I bästa fall.

Morgonmatch idag, 10.00. Jag hade satt väckarklockan på 07, men lyckats snooza till 8.30 och kom nästan sent. Vilket i och för sig inte hade spelat någon roll. Efter att vi värmt upp i ca en halvtimme fick vi veta att matchen var inställd. Motståndarlaget hade åkt fel/inte fått ihop folk och det blev en Walk over-vinst till oss (w.o) vilket innebar 3 poäng och 5-0 i resultat. Vilket i och för sig var bra. Men när man väl kliver upp vill man spela. Plus att laget vi skulle möta (IBF) ligger absolut sist i serien och har släppt in tokmycket mål så sannolikheten för en större vinst i vår favör var rätt stor. Men så blev det.

Istället spelade vi mot varandra i två perioder och det räckte för att jag skulle få ont i knät. Suck. Nästa helg åker vi till härliga Sollefteå för att spela mot deras fantastiska innebandylag. Lovley. Och nu ska jag fortsätta jobba/plugga hela helgen. Hurra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0