Nu är det jul igen

Förra årets antiklimax kring julen då jag panikpyntade några dagar innan julafton eftersom det var först då jag flyttade in i lägenheten, har resulterat i att jag nästan maniskt ser fram emot den här julen. När jag går på stan tittar jag knappt på annat än dyra designtomtar (varför kan jag inte fynda på Rusta som alla andra?) och just nu håller jag även på att spräcka budgeten för att kunna unna mig Rörstrands fantastiska glöggmuggar (och även Ittalas nya öl/smoothie-glas, men det har inte så mycket med julen att göra).

Igår fick jag dock känslan av att det verkligen var jul och december. Hade varit nere på stan och druckit några öl, men efter att sällskapet bredvid oss blev lite för närgågna stack vi för att spela Portal istället. Såklart. Och möts av världen finaste decembersnö. Som till och med ligger kvar dagen efter. Fast när vi sen gick ner på stan var det inte snö längre utan slask och julstämningen dog rätt snabbt. Men förhoppningsvis återvänder både den och snön senare. Har ju tänkt (för typ tredje året i rad...) att återuppta mitt brädåkande igen. Och för det behövs det som bekant snö.

Hysteriskt mycket svamlig tramsblogg just nu. Ska omedelbart stänga av och göra någonting seriöst istället. Som att gå ner på våååååååååååningen där jag ska recensera musik. Har aldrig varit på vååååååååååååningen tidigare så det blir nog intressant, men eftersom jag somnade runt halv fem inatt (vi var ju tvugna att klara Portal. Igen. The Cake is a lie osv) känner jag mig lagom pigg.

Dagens portalcitat (jag älskar det här spelet): It's a mystery I'll solve later. By myself. Because you'll be dead."

Kommentarer
Postat av: Viktoria

"att återuppta mitt brädåkande igen. Och för det behövs det som bekant snö."

Nä! Igår när jag och Lovisa gick till dig såg vi ett gäng ungdomar (14,15?) som hade byggt sig en egen liten slalombacke med hjälp av en plastmatta. Du kanske kan få hänga med dom? ;)

2007-11-03 @ 16:24:34
Postat av: sara

åh...snö...det skulle jag faktiskt vilja ha nu, trots att jag vanligen hatar snö. här är det gassande sol och 10 grader varmt. hua, säger gravidkroppen som geast får ont i huvudet av detta helvetesväder. MER JUL FÖR FAN!

2007-11-04 @ 16:19:40
URL: http://bebis2008.blogspot.com
Postat av: Sofia

Jag trodde du var pro-snö annars? Ni mobbade ju mig förra året när vi åkte hem från Härnösand och jag klagade på snön. Men sen när det var en helt snöfri julafton ändrade jag åsikt. Snö är mysigt. När man är inne. När man inte åker till Silent Härnösand. När man inte behöver hacka loss isflak från bilen i en halvtimme utan vantar. När man kan sitta inne med en spinnande katt i knät och en kopp varm glögg samtidigt som man läser en fin bok. Då får det gärna snöa.

Och jo, mer jul. Och alla fina, trendiga julpyntsaker som man egentligen inte har råd med. Men det är ju så fint. Och någonting måste man ju få unna sig :)

2007-11-04 @ 16:31:23
URL: http://soffipro.blogg.se
Postat av: Robert

Jag har hört att RUSTA finansierar Livets ord, eller nåt annat frikyrkligt, så det kan du lika gärna hålla dig borta från... ;)

2007-11-06 @ 20:48:08
Postat av: Sofia

Har också hört det Rustaryktet. Så ja, jag håller mig så långt bort som jag kan :)

2007-11-07 @ 08:35:06
URL: http://soffipro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0