Sofia och hennes tågstrul

Hur svårt kan det vara. Man bokar tågbiljetter på nätet, betalar med visakortet och sedan hämtar man dem i automaten hos SJ. Förslagsvis noterar man även vilken tid man ska åka. Och förslagsvis skriver man rätt tid. Man skriver 12.34 om tåget går 12.34, inte 08.32. Men det gjorde jag. Så jag klev upp i ottan, släpade mig ut i kylan och tog mig ner till tågstationen, hämtar biljetterna och ser att det handlar om en helt annan tid än vad jag planerat. En tid som 1; innebär att jag hade kunnat sova ut, 2; missar intervjuerna med Backyard Babies och In Flames, 3; måste gå hem i kylan. Och det är ju sådär roligt. Så jag tog min biljett och gick in till SJ-killen, förklarade att det egentligen bara kostade ca 40 kronor mer att ta tåget nu än den tid jag bokat och att jag, när jag ändå var här, lika gärna kunde åka nu. Om det gick bra att betala mellanskillnaden och byta. Vilket egentligen inte gick. Av de 200 kronor som biljetten kostade skulle 100 dras av som avgift, men det gick ändå inte eftersom detta skulle vara gjort sju dagar innan. Inte några timmar. Men. För första gången är SJ en positiv upplevelse och efter lite trixande får jag pengarna tillbaka. Och biljetter till det tidiga tåget. Så jag hann med intervjuerna och slapp gå hem. Inte alls bra. Intressanta band förresten, In Flames var störtsköna på sitt sätt och Backyard var också riktigt coola. Plus att jag, bara så där, knöt en riktigt bra branschkontakt av hemlig modell. Grymt :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0