Sofia the tant

Igår MTV - idag apoteket och inköp av bråddar.

Det spelar ingen roll att Johan försöker muntra upp mig med "Men det är ju rätt tufft ändå, som nitar nästan. Rispar upp asfalten. Det är väl inte så farligt"

Jo. Jag tycker det ändå. Tant Sofia i sitt esse. "En billig livförsäkring" sa kvinnan på Apoteket. Och jovisst. Man får väl passa så man inte bryter tantbenshalsen. Halka har jag dock redan gjort. Och klivit snett. På den halkiga backen lyckades jag kliva ordentligt snett i lördags natt (vilket antagligen berodde mer på ett halkigt sinne efter Jennys starkdrinkar). Gjorde jätteont då, inte ont alls i söndags, kändes en del under innebandy i måndags, tisdag inte så mycket, men när jag vaknade i morse och lufsade runt i lägenheten kändes det riktigt mycket. Plus att det är svullet. Klanttant. Men combat får det bli ändå. Men jag går dit med mina bråddar.

Edit: Nä. Det gör jag inte alls. Någon gång måste man vara lite klok och eftersom jag har apont i foten stannar jag hemma. Oavsett jag vill eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0