Sofia v.2

image13

För att överleva hösten krävs det många grepp. Lite ny inredning, dyra designprylar, tv-spel och musik är alla bra knep, men att unna sig själv någonting är inte helt fel det heller. Egentligen hade jag ju tänkt börja min make over med ett besök hos sjukgymnasten igår (för att kolla upp knät), men han var...sjuk. Och jag har dragit så mycket dåliga ordvitsar om det redan, så jag tänker inte älta det mer. Förutom att jag hoppas på en tid hos en friskgymnast inom en snar framtid...

Anyway. Var även till frissan idag för att fixa till mig lite. Ska snart ner till huvudstaden på Guitar Hero III:s releasefest och då kan det vara bra att inte se ut som ett troll. Körde samma frisyr som vanligt, dvs uppklippt i olika etapper. Och det blev ju bra. Och gladare blev jag när min frisörska (som verkligen inte gör någonting annat än pratar om vilka dyra hårmedel man ska köpa, hon måste ha provision på det där) plockade fram plattången. Skönt med lite spikrakt hår tänkte jag som annars "lider" av självlockighet och ett hår som vid minsta lilla fukt lockar ihop sig på ett löjligt sätt. Hur som helst var frisörskan inte intresserad av att platta, nä, här skulle det lockas och innan jag hann säga "men jag är ju en tuff hårdrockare, inte en släktning till guldlock och även om jag överväger att addera ett franskt efternamn till det vanliga Hård så heter jag ändå Hård och vill ha en Hård, tuff frisyr" så satt jag där, lockigare än någonsin. Och jo, det är ju bara temporärt och går över vid nästa dusch, men ovanligt är det likväl.


Kommentarer
Postat av: J

Du passar ju bra i lockar juh! Nyfiken, vart klippte du dig?

2007-11-03 @ 04:31:59
Postat av: Sofia

Tack :) Klippte mig på Självfallet, men jag överväger att byta ställe. Eller åtminstone frisör. Hon som klipper mig på SF gör knappt någonting annat än tvingar på mig mängder av dyra hårprodukter.

2007-11-03 @ 14:04:34
URL: http://soffipro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0