50.000 bara!?

Eftersom jag somnade pensionärstidigt (ca 23) igår efter den totala innebandyurladdningen vaknade jag runt 8 idag. Plockade ihop en god frukost och bänkade mig framför tv:n och råkade zappa förbi tv4:s trisskrap. Vilket påminde mig om en sak. Min. beloppet på trisskrap är ju 50.000 och man är således garanterad det när man drar på sig de finaste av kläder för att skrapa den största av lotter. Bostavligt talat alltså, tv4:s lott är ju gigantiskt. Hur som helst blir naturligtvis alla besvikna när de skrapar fram 50.000, inte för att det är lite pengar, men man visste ju redan på förhand att det skulle bli det och har man chansen att plocka 5 mille istället är besvikelsen rätt logisk. Men det säger man naturligtvis inte i direktsänd tv så istället låter det så här

"....och där har du den tredje på 50.000 kronor, grattis!"
"Åh, så roligt, tack tack"

Osv. med vissa variationer där den gemensamma nämnaren är att man döljer "besvikelsen" och fejkar att man inte alls önskat sig mer pengar. Hur som helst, en dag såg jag en kvinna som glömde bort att fejka så istället lät det så här:

"...då ska vi se....50.000 kronor blev det, stort grattis!"
"Va!? 50.000 bara.....eller fan, vad bra menar jag såklart!"

Hahaha, låter ju girigt, men jag tycker ändå det är upplyftande med någon som vågar vara uppriktig. Även om det såklart blev extra komiskt när hon kom på sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0