Att inreda med tassmönster

image4

Jag gillar att inreda och försöker så gott det lilla studielånet räcker fixa fint här hemma. Svart/vitt är favoritfärgerna och jag försöker hålla det rätt stilrent. Men jag har ett problem. Eller snarare: ett djur.

Inte för att Kefka inte passar in, gud nej. Snarare är han en perfekt inredningsdetalj som matchar det mesta. Men hans klätterträd däremot (syns på bilden) är ett sorgebarn. Jag vill inte ha fula bruna tassmönster och smutsgul plysch, det är inte bara fult utan även hopplöst att få in. Gjorde en liten ommöblering nyss och även om det fortfarande blev bättre sticker det fula mönstret ut. Och jag förstår verkligen inte varför man prompt behöver klä in alla djursaker i tassavtryck.

Är det för att djuret ska fatta att det är dens saker?
Är det för att folk ska fatta att man har ett djur hemma? (vilket de egentligen borde förstå när de ser det faktiskta djuret)
Är det för att djurmänniskor konsekvent har dålig smak?

Jag vet inte. Bästa vore naturligtvis om man kunde vara så vass och klä om styggelsen i något svart tyg eller liknande. Men jag har varken tid eller kunskap. Så jag försöker dölja med några dödskallekuddar istället vilket går sådär.


Kommentarer
Postat av: AA

de där finns faktiskt i enfärgat också ;P kolla på arken..

2007-10-06 @ 23:30:43
URL: http://supergirls-dont-cry.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0