Bio: Hairspray

Lite oväntat filmval ikväll när jag och systern gick på bio. Eller ja, med tanke på att det är min musikalfjant till syster som fick välja film den här gången är det kanske inte så oväntat. Vi såg Hairspray och trots enorm speptism från min sida var den ändå värd pengarna. 3/5 Kefkor blir betyget. Roligast (eller snarare mest märkligt) var paret framför mig som inte bara dansade under filmens lopp utan även tog en svängom utanför bion efter att filmen var slut. De blev väl smittade av filmen. Tur det inte var Kill Bill eller någon annan actionrulle säger jag. Hade kunnat göra ont.

Har naturligtvis även snart varvat Portal en tredje gång. Var tvungen att visa syrran och vi har bara den avslutande delen kvar. Den bästa. Och dagens favoritcitat från Portal blir:

"It made shoes for orphans"

(när man förstör en "egenskapsdel" av slutbossen och slutbossen försöker få oss att tro att hon inte är påverkad av skadorna)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0