Day after tomorrow?

Vädret är mystiskt nuförtiden. Fick ett sms från Robert tidigare. Han bor i Luleå, men årets först snö ser han i Stockholm där han är just nu via skola. Samtidigt förberedde jag mig för en cykeltur hem till föräldrarna för att laga lite mat åt mig och syrran. Cykla snabbt säger Vicky eftersom hon hört att det ska bli snö. Och mycket riktigt, fem minuter efter att jag med trötta ben stapplat in i radhuset börjar snön falla. Vilket betyder att jag tar bilen till gymmet senare. Egentligen borde jag kanske öva på språkhistoriska böjningar istället för biceps, men jag har kommit till ett dödläge. Huvudet säger stopp och jag får inte in en enda liten språkhistorisk term till. Nu får det bära eller brista. Aldrig förr har jag pluggat lika mycket till en tenta och aldrig förr har jag varit så osäker. Uschkurs. Jag längtar efter nästa. Då blir det norska och danska isället. Kempegott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0