Latjobbarn

Slölördagen följs upp av latsöndag. Har varit sjukt ineffektiv idag, trots att jag haft roliga saker att skriva om. Var iväg på Kristet Utseendes videoinspelning vilket var mycket spännande. Mer om det i ST i morgon. Det man kan konstatera dock är att jag verkligen suger på att intervjua barn. Har hänt någon gång tidigare och jag vet inte hur man får de små liven att säga annat än "vet inte". Tacka vet jag rockstjärnor eller spelutvecklare som kan tala ut ordentligt. Kanske ska man ha med en tolk när man pratar med barn, som kan översätta de vuxna frågorna till barnspråk? Fortsättning följer.

Kollade även på innebandyn idag. Som bekant vilade jag knät och med facit i hand är det nog rätt klokt. Tog nämligen ett snabbt steg i sidled när jag gick hem (för att undvika krock med en kvinna som svängde runt hörnet) och på en gång högg det till. Inte lika mycket naturligtvis, men tillräckligt för att göra apont. Testat knät ordentligt imorgon och ser hur det känns då, men jag känner mig inte helt trygg. Kunde dock varit värre, en av skatarna som skulle vara med i kristets video ramlade och bröt benet igår. Lagom roligt, men efter att ha kollat in skatefolket åka på nära håll är jag imponerad över att de faktiskt vågar åka överhuvudtaget. Tyckte det var läskigt att stå några meter bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0