Morgonmatcher

(kommentarer om att 10.00 inte är morgon undanbedes, det är det visst!)

Jag hatar att spela tidiga innebandymatcher. Förra veckans 19.30 var kanske lite i senaste laget, men rent fysiskt och psykiskt fungerar jag betydligt bättre den tiden än nu. Nu sitter jag mest som en dum zombie framför datorn och förstår inte hur jag ska kunna göra någonting vettigt på planen. Och om det är någotning jag hatar mer än morgonmatcher är det morgonmatcher som man måste gå till på sporthallen i sex minusgrader. Vilket innebär att jag måste ta på mig mina långkalsonger under mjukisbyxorna.

Mina långkalsonger är inte fina. Inte ens nästan. Snarare är det bland det fulaste som finns. De är aptajta och vita så när jag drar på dem ser jag ut som en ballerina på en freakshow. Det känns sådär. Men hellre det än att frysa ihjäl. Tror jag, men det är ungefär likvärdigt.

Drömde förresten om innebandy inatt. Först att jag upptäckte ett stort, djupt köttsår på vaden (man såg både ben och muskler) som jag inte sett tidigare. Fick ställa in matchen "Hej Håkan, jag har upptäckt ett stort köttsår på vaden, ska nog kolla upp det." Har verklighetsinspekterat nu på morgonen och andas ut, inget köttsår. Drömde även att jag försov mig till matchen, men inte heller det stämde. Jag har iof snoozat i 40 minuter, men här är jag - pigg som en...zombie?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0