Portal.

Egentligen är det här inte bloggen för Tv-spel. Det sköter jag på Citys officiella spelblogg. Men det här spelet måste alla spela. Och då menar jag inte alla gamers utan verkligen alla. Lillasyster vicky, när du kommer hit nästa gång ska vi lira. Eller åtminstone ska jag spela och alla andra betrakta den bästa datorkaraktären sen datorn i 2001.

En del av den fantastiska monologen

""There was even going to be a party for you. A big party that all your friends were invited to.

I invited your best friend the companion cube. Of course, he couldn't come because you murdered him.

All your other friends couldn't come either because you don't have any other friends. Because of how unlikable you are."

Kanske svårt att se den ur sitt sammanhang, men det är verkligen ett fantastiskt spel handlingsmässigt. Magiskt. Och jag vill redan spela om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0