Rosa vänner i duschen





image7

Min katt har en rolig egenskap. Eller ja, han har rätt många, men en av dem är hans grej med att han bär in sina leksaker i duschen. Vilket innebär att jag varje gång innan en dusch först måste rensa på bollar, hårsnoddar och annat trams han placerat där. Till saken hör även att Kefka har två favoritleksaker, först och främt bögkaninen (en rosa kanin han lekt med i evigheter men som under några veckor varit borttappat och jag trodde han glömt bort den eller kommit över den) samt bögflodhästen (en rosa flodhäst från IKEA som han lekt mer och mer med efter att kaninen försvunnit). En gemensam nämnare är att båda djuren är lätta att bära, men som sagt så har bögkaninen inte synts till på säkert en månad. Förrän nu.

Bilden visar vad duschen visade mig nyss. Kefka har inte bara letat rätt på bögkaninen utan även placerat honom i duschen tillsammans med bögflodhästen. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, skratta för att det är en hysteriskt rolig situation eller gråta för att jag knappt kan gå. Tror jag gör båda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0