Seriösa studier

Kollar in mina vänners status på Facebook. Ser seriöst ut när det står så här:

"...is working on a presentation of my TMS data for the neurocognition of language group."

"...is studerar 1600-talets maktstrukturer."

Vad har jag gjort i veckan? Tja, mest läst barnböcker. Först plöjde jag Pippi Longstrompe på bokmål och nu läser jag en nynorsk bok som handlar om Verldens mest forelskelsa par och tja, handlar om två personer (Bidger och Esmiluni) som är världens mest förälskade par och ska vara med i världsmästerskapen i förälskelse. De pratar egentligen aldrig om någonting annat än om hur förälskade de är och titt som tätt blåser de "kärleksvindar" i varandras öron. Som en extra tvist finns ytterligare en man, Bjorn Disel, som äger bensinmacken och också är förälskad i Esmiluni. Mycket spännande intrig där, men det verkar ju onekligen rätt blekt i sammanhanget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0