Storseger!

Det spelar ingen roll hur mycket jag gillar gruppträning och gymkonceptet i allmänhet, för oavsett hur bra man än kan känna det efter ett pass är det aldrig likvärdigt med det en extrem tävlingsmänniska kan känna efter en match. Som man vunnit naturligtvis, motsatsen är inte alls lika roligt. Kom just hem från seriepremiären, vi mötte Söderhamn och det var till en början spännande.

Söderhamn gjorde 1-0, men det hann knappt gå en minut innan vi kvitterade. Sen gjorde Söderhamn 2-1 och det blev periodvila. I andra kvitterade vi igen samt utökade till 3-2 (assist fröken Hård). Efter det blev det 4-2 och sen drogs rullgardinen ner för Söderhamnarna. Slutresultatet 8-2 speglar matchresultatet och det enda jag är lite ledsen över är att det inte blev något mål för min del. Närmast var träffen i stolpens insida när det var ca en minut kvar. Det sved lite, men vinsten är naturligtvis det som räknas. Fick även nya "kompisar" i Söderhamn när jag konsekvent använde varje kilo och varje centimeter för att skymma deras målvakt. De blev lite less efter ett tag om man säger så ;)

Nu mat, jobb och sömn. Sen en tentaplugg/träningsdag och någonting säger mig att jag kommer vara på spelhumör. Plus öva på att sikta, inte bara skjuta hårt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0