Tiden går långsamt när man är hungrig

Känner mig som en femåring i väntan på julafton. Tittar frekvent på klockan och konstaterar att tiden står still. 55 minuter kvar till Pizzatajm. Vilket således startar bakfyllans andra fas, den med film, pizza och godis. För att se en film nu (och dra ut på tiden till pizzan - otänkbart) känns ju fel. Bakfyllefilm kräver sina attribut. Frågan är ju dock vad som ska ses.

En långvarig förlovning? Verkar lite för djup
Pans Labyrinth? Lite för obehaglig, men jävligt bra
A Tale of Two Sisters? Nä. Det vågar jag inte
Den gröna milen? För lång
Mageln? För...b-filmsdålig
300? Magruteorgie är i och för sig aldrig fel, men jag har sett den ganska många gånger
Lemony Snicket och syskonen baudelairs olycksaliga äventyr? Hmm. Varför inte?

Egentligen borde jag dock spela, skriva och plugga. Fast av erfarenhet vet jag att skrivande är svårt dagen efter. Vilket ofta blir ett problem i mitt fall eftersom jag lämnar texter både till City och ST på söndagarna, the official day of bakfylla. Minns en gång jag hade krönikan kvar att skriva och planen var egentligen det högtravande ämnet om kulturens nyanser. Varför är dostojevskij fint med Metal Gear Solid fult liksom? Men ett sånt ämne är svårt att ro i land även om man har formtoppade hjärnceller så det blev en rätt tramsig krönika om någonting helt annat.

Idag skriver jag dock inga tramsiga krönikor utan bara tramsiga blogginlägg, men det borde ni väl ha insett vid det här laget?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0