En lärarkandidat med timing...

Just nu håller min NV-klass på att se en film på Svenskan. Alive. En bra film som har många intressanta diskussionsuppslag. Bland annat äter de överlevande upp varandra och sånt kan man ju prata en hel del om. Hur som helst. Lektionen då jag skulle visa filmen var uppdelad i två delar. En före lunch och en direkt efter. Lärarkandidaten med supertiming, Sofia Hård, lyckades naturligtvis få det så att sekvensen då de börjar skära upp de döda kropparna och göra caniballunch av de dödas rumpor, kommer ungefär två minuter innan vi tar lunchrast.

- Jag hoppas det inte är kött till lunch idag
- Jag tar nog vegetariskt alternativ tror jag....

Bra gjort fröken Hård!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0