Festivalsommaren 2008

Det blir en hård festivalsommar i år. Som vanligt. Här är vad jag ser fram emot mest inför varje festival.

Sweden Rock:

Avantasia ? Världspremiär
Judas Priest ? Sofiapremiär
Satyricon ? Norge är alltid elakast

Hultsfred:

Rage agains the machine ? Blir nog både stort och bra
Serj Tankian ? Så nära SOAD som man kan komma
Babyshambles ? Om Pete inte sitter i finkan då dvs

Metal Town:

Nightwish ? Jag kommer aldrig tröttna
In Flames ? Lär bli grymt på hemmaplan
Opeth ? Alltid bra. Alltid bäst.

Metal Weekend:

Alice Cooper ? Ett av festivalsommarens mest efterlängtade shower. I lilla Kilafors.
Helloween ? Första gången och med den senaste, bra, skivan i bagaget kan det bli skitbra.
Arch Enemy ? Bra och hårt.

Wacken Open Air:

Iron Maiden ? jaja, man ska ju ha sett dem.
Gorgoroth ? Elakast i sommar
Nightwish ? Wackenrevansch för Sofia och Nightwish. I år ska jag vara vaken.

Kommentarer
Postat av: sara

åh, jag är sååå sugen på metaltown... in flames, nightwish, monster magnet... ja, hur kan man missa det liksom?

2008-04-12 @ 12:33:41
URL: http://bebis2008.blogspot.com
Postat av: Sofia

Sara, om du vill kan jag med 99% säkerhet fixa in dig som fotograf på Metal Town. Om du har tid och lust dvs :)

2008-04-12 @ 14:41:39
URL: http://soffipro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0