Helgsammanfattning

Ny vecka efter en bra helg. Ont i kroppen och blå som ett blåbär här och där visserligen, men bra helg ändå. Inleddes dock sådär. Skulle vara i Härnta för Littvet C. Trodde vi började 13.15 eftersom alla lektioner alltid börjar 13.15. Ungefär 12.20 ringer professor Ahlund till mig.

- Hej, det här är Claes Ahlund på Mittuniversitetet, är du på väg hit eller?
(tänker att det är omtänksamt av honom att ringa och fråga om jag är på väg)
- Jodå, har väl tänkt åka hemifrån om några minuter eller så. Men vi börjar väl först om en knapp timme?
- Nej, vi började 12.15.
- Va? Börjar vi inte 13.15 som alla andra?
- Nej, vi börjar 12.15, det står på schemat
- Ojdå. Då kastar jag mig i bilen direkt.
- Gör det

Aningen pinsamt. Men fram kom jag och det blev en bra inneträff ändå. Litteratursociologi är skitkul. Sedan åkte jag hem, blev överraskad med thaimat från thaivagnen och Singha från världens bästa kille. Då blir man rätt glad. Mysig hemmakväll blev det för min del, gick och la mig redan nio eftersom jag var trött som en get. Tant Hård in the house. Men det var en lång dag.

Lördag skulle på förhand bli jobbig. Farmor och farfar flyttade, men jag lyckades undkomma cirkus Hård genom att passa lillebror Steven Hård istället. Förutom en kväll fylld av hundpruttar och idiothalka på söndagen var det supertrevligt. Jag och J spanade Sex & the City, åt kakor och avrundade sedan med lite Kingdom for Keflings. Dessutom tacomiddag. Rätt bra lördag om man säger så.

Gårdagen inleddes sådär. Att vara hundägare när det är slaskigt och halt kändes inte som någon större hit och det var rätt skönt att lämna bort lillebror på förmiddagen. Istället gick vi in till stan, köpte en julljusstake och sladd. Hem i halkan, ombyte och thaiboxning i två timmar. Fick till bra knän, rätt bra sparring och starka sparkar överlagt så det var mycket bra. Att jag sedan ser ut som någonting katten släpat in är en annan femma. Vill man lida pin kan man inte vara fin, eller hur ordspråket nu var.

Kom sedan hem och blev överraskad av sambon som återigen samlade in pluspoäng. När jag tränat hade han varit och köpt julgran, pimpat upp den samt bjudit hem småsyskonen Anna och Rickard samt Annas kille. Det blev glögg, pepparkakor och tv-spel innan jag avvek för söndagens traditionsenliga hetsjobb.

Fanns dock en nackdel med gårdagen. Saffransgifflarna. Eller rättare sagt bristen på dem. Jag älskar saffransgifflar. Älskar. På riktigt. Kan käka flera påsar åt gången om tillfälle ges. Har suktat efter påsarna hela november, men varit fast besluten om att inte tjuvstarta innan första advent. Så igår skulle det slås på stora giffeltrumman. Men. Jag hittade inga gifflar någonstans. Ica Bergsgatan, Hemköp City, Statoil Bergsgatan, OKQ8 och Hydro kammades med ljus och lykta utan resultat. Således fick det bli pepparkakor istället. Så mycket för avhållsamhet. Nästa år tänker jag börja köpa gifflarna så fort de dyker upp i butik.

Skola nu dock. Seminarium är formen för den här delkursen. 6 seminarium där det gäller att vara förberedd till samtliga. Ämnen lottas och man får inleda de olika diskussionspunkterna. Kan man inte får man gå hem och skämmas. Vilket jag inte har någon lust med, så jag kliver upp i ottan för att plugga in olika ismer och sammhällsstyren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0