Helgtenta

Slöuppdateringar nu. Har varit sysselsatt. I fredags var det skola, Härnösand och Edith Södergran-forskning stod på tapeten. Kändes vuxet och avancerat. Kände mig smart. Mindre smart kände jag mig när jag råkade ta loss vindrutetorkaren innan jag skulle åka hem. I snöstorm. Då behöver man oftast bra sikt. Kämpade länge och väl utan att få fast den så jag fick till slut, förödmjukad, till en bensinmack där en bastant mackkvinna satte fast den på ungefär två sekunder. Då kände jag mig dum, men kom på att mackkvinnan förmodligen inte skulle ha en susning om olika studier kring Edith Södergran. Så då blev det bättre.

Åkte hem i extrem halka och ville helst av allt sova. Men middag hos Jenny stod på tapeten och det var trevligt. Tjejsnack och god tysk weißbier innan det halkades hem till mig. Hoppade officiella "Friday i´m in love" för att istället ha en mer privat, tvåpersoners "Friday i´m in love" hemma. Det var trevligt.

Slölördag i soffan framför vintersport avlöstes av ett litet uppryck och självpåtvingat träningspass. Lördagscombat. Dåligt med energi, men skönt att komma iväg i alla fall. Sedan blev det lilla julafton hos föräldrarna där vi bytte julklappar med mormor och åt så vi sprack. Hem, maratontitta SATC och styra världen i A Kingdom of Kefling, blev resterande sysselsättningar.

Mindre kul idag. Vaknade med halsont och hängighet och fick ställa in Knaustfrullen. Istället blev det te, te och åter te innan ryska revolutionen kallade. Hemtenta är planen och om några timmar kommer svärföräldrarna över på älgköttbullar. Det blir trevligt skulle jag tro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0