Jag må vara en tant men jag heter inte Gerd

Det här stör mig lite. Jag må vara en tant. Okej. Det verkar jag inte ha någonting att sätta emot. Men. Jag är en 23 årig tant. Som heter Sofia. Inte Siv, inte Helga och framför allt inte Gerd. Man tycker att brevbärare borde veta det eftersom det inte är något G på dörren. Dessutom har brevbäraren minst tio gånger fått ringa på för att leverera alla mina tusen jiffybags med spel och skivor personligen då det blir stopp i brevlådan.

Så. Jag heter inte Gerd. Alls. Sofia Maria Isabella Hård. Inte Gerd. Men det spelar tydligen ingen roll. Senast igår fick vi granngerds post hem till oss. För typ femte gången. Är det en tantpik eller är bra brevbäraren ovanligt slarvig?

Och. Återigen. Av inläggets tramskaraktär förstår man att jag egentligen borde göra någonting helt annat. Som att jobba. Eller skriva hemtenta. Så jag försöker med det istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0