Kattvakt

Vi är tillfälligt med katt jag och J. Herr Kefka bor här över julhelgen och det känns spännande. Om granen får stå kvar är en annan femma, men hittills går det bra. Men med tanke på att Kefka är Sveriges klumpigaste katt är oron befogad. Nåja. Kul och mysigt är det i alla fall.

Julshoppning stod annars på agendan idag. Projekt julklänning. Som många vet är jag inte riktigt en klänningstjej, men när jag väl har klänning brukar det bli bra. Så när jag ska köpa klänning (en gång i halvåret) är det mycket fokus som gäller. Och relativt stor budget. Syster och jag sprang runt på Birsta, provade, letade och tjoade. Hittade en superfin klänning på Sisters, men jag kunde varken andas eller sitta i 40 medan 44 såg ut som en sopsäck. Och 42 var slut. Så jag snyftade och letade vidare. Till slut blev det en snygg från Monki. Svart, såklart. Premiär på julafton om jag inte tjuvstartar vid Glöggaloss imorgon, men det tror jag inte.

Även matlagning med mormor idag. Revbensspjäll. Supergott och det visade sig vara typ världens lättaste maträtt. Salta och peppra, in i ugnen och sedan stanna där i ca 1,5 timme. Inte speciellt ansträngande. Men riktigt gott.

Nu dock; krönikeskrivande. Slösofia har missat Ginzakrönikan och måste ta igen. Sedan är det dags att ta ögonsalva igen. Hurra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0