Mjukstart

Mer sofistikerad Sofia idag än gårdagens grottmänniska. Klev upp när J kom hem i morse eftersom jag inte kunde somna om. Mjukstartade med en kopp te och diktanalyser av Edith Södergran. Kände mig viktig. Spanade in julgranen som pyntades igår. Vansinnigt fint. Råkade beskåda mina smalben. Mindre fint. Sitter och lyssnar lite på årets bästa plattor för att spika vilka som varit bäst. Svårt. Mycket svårt. Mycket jävla superdupersvårt. Dock åker jag till stugan i helgen för att återhämta mig, lyssna på hårdrock och äta kött. Samt julpyssla. Såklart. Blir kul, även om  jag kommer sakna J efter typ två minuter, men han har ändå jobbhelg så det är inte så stor skillnad egentligen. Tror det blir skönt i stugan. Vi ska röka älgkött och bara ta det lugnt. Blir grymt.

Nu måste jag dock kickstarta lite mer med kaffe. Te hjälpte sådär mot sömnlöshetens medföljande trötthet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0