Om tjejer hade makten...

Det är mycket snack om att det inte skulle bli några krig om tjejer satt vid makten.

Jomentjena.

Det tror jag ungefär vad jag vill om. Läser just nu lite om första världskriget och en rad orsaksförklaringar. Det kan sammanfattas med att många av ländernas ledare var väldigt typiska killar som skulle slå tillbaka på länder de tyckte var dumma mot dem. Alternativt hjälpa sina "kompisar" när andra länder var dumma. Typisk sandlådementalitet av "han slog ju först"-slag. Och väldigt typiskt killar.

Men. Om tjejer hade makten skulle det inte alls vara speciellt mycket bättre. Eftersom vi tjejer sällan behöver en direkt anledning att sura skulle det kunna bli en hel rad impulsiva överraskningskrig som grundar sig på att ledarinnan vaknar på fel PMS-sida och känner "Fy fan vad jag hatar danmark. Skittöntigt litet land med låtsasspråk, alkoholproblem och äcklig mat. Tror jag trycker på bombknappen."

Så nej. Det vore inte bättre om tjejer styrde. Däremot vore det bättre om jag jobbade istället för tramsade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0