Privatisering ja tack

Att jag är för privatisering är ingen hemlighet. Friskolor är på många sätt fantastiska och min privattandläkare är (trots plasttandsfadäsen) hundra gånger bättre än den kommunala. Och just nu är jag minst sagt missnöjd med min kommunala vårdcentral. Eftersom ögat svullnat mer, är ömt och varigt tänkte jag boka tid hos vårdcentralen för att se vad skit det är. Ringer runt halv tio. Möts av ett;  "Ja, idag har vi ju inga tider kvar, men du kan ju ringa imorgon 07.30 så ringer vi upp dig klockan 08.00". Eh. Skulle hon inte kunna boka en tid för morgondagen redan idag? Har de ingen kalender med fler dagar än en? Kör de med ett sånt där endagsblock som man hade när man var liten, eller sköter de måhända hela decemberadministrationen med en julkalender? "Dagens chockladbit är tyvärr tagen, men hör av dig imorgon så ska vi se om vi har någon tid".

Förbannad, förkyld och irriterad. Jo. Så är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0