Tisdagsslöhet

Nationalismens framväxt och imperalismen  tär på krafterna. Är trött som en zombie och hoppas att det vänder. Ska julbaka med lillasyster hård om ett tag och då gäller det att ha krafter. Vilket även lär behövas ikväll när det blir muay thai. Då ska världens blåsvartaste knä bli ännu mer blåsvart. Eller nått. Teknikträning idag, brukar vara lugnare men på ett hårt sätt. Sedan hem och hetsäta lussebullar. HIttade gifflar igår. Saffransgifflar. Påsen tog slut på ungefär två sekunder.

- Johan, vill du ha en giffel?
(johan tar en giffel)
- Vill du ha en till giffel?
- Kan jag inte få vänta en stund?
- Johan. Jag ska sätta mig inne i spelrummet nu. Ensam och med en giffelpåse. Förmodligen kommer du inte få något mer erbjudande.
- Okej då (J tar typ tre gifflar innan jag hetsäter i mig resten. Helt vansinnigt gott)

Nu ska det stekas lax och hinkas kaffe. Sedan kanske slöheten försvinner. Slö ska jag vara till helgen, då åker jag med familjen ner till stugan och tar det lugnt. Eventuellt läser jag en skolbok om nazismen, men utöver det ska jag nog mest äta gifflar. Saffransgifflar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0