Host host

Jag är rätt sällan sjuk. Och det är tur. För satan vad tråkigt det är. Jag gör ingenting annat än dricker te. Te, te och åter te. Min nya vattenkokare är säkert en bidragande orsak, men snart börjar förådet att sina. Och jag börjar bli less. Tur det snart är glöggsäsong. Då blir det glögg och saffransgifflar dygnet runt.

Jobbar dock lite samtidigt som jag är sjuk. Dels spelar jag tv-spel (i jobbsyfte, men just nu är det ett jävligt bra spel också) och dels läser jag lite litteratursociologi. Det är en riktigt intressant kurs som till stor del behandlar populärlitteratur. Varför viss litteratur klassas som sådan och så vidare. Otroligt kul. Jag gillar ju populärlitteratur, men det är skillnad på bok och bok. Camilla Läckberg gör knappast någon glad medan Dennis Lehane, Jo Nesbo och Stieg Larsson spelar i en egen liten division. Rolig kurs i alla fall. Nu ska jag fortsätta dricka lite te. Känner mig överlagt piggare idag, även om jag varit hes som en gnu. Men nästa vecka tänker jag inte vara sjuk. Det är inte planen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0