Sabaton

Tog välförtjänt vila igår. Eller "vila". Ett combatpass och ett pumppass är kanske inte vilodefinitionen, men för mig var det helt sjukt skönt att få rensa huvudet och ladda batterierna. Sedan blev det The Mist med J på kvällen. En fantastisk film med en fruktansvärd avslutning. Vi har fortfarande inte blivit människor tror jag. Trots vi snabbkurerade med dubbelavsnitt SATC. Och födelsedagsgratulationer, mannen blir ju gammal idag. 27 år. Av mig fick han frukost på sängen, ett Frank Dandy-kit, Nikki Sixx Heroine Diaries och Hellboy på Blu-ray. Och snart blir det kladdkakelunch. Fint det med.

Annars laddar jag mest för en intervju om drygt en timme. Ska ringa upp Sabaton och det kan nog bli kul tror jag. De lirar ju i Sundsvall på lördag och är rätt svängiga. Även om det var viss överexponering av gruppen på sommarens alla festivaler (typ ingenting annat spelades på SRF-campingen). Efter det blir det Leader of the Pack-texter och tentaplugg. Reformation hit och reformation dit. Sjukt tråkigt. Överhuvudtaget en tråkig tidsperiod i historien. Upptäcksresorna är väl spännande, men i världen och sverige är det bara en massa trams hit och dit. Krig som leder till ökat skattetryck, ökat skattetryck som leder till missnöje, missnöje som leder till uppror, uppror som leder till mer krig och så går det runt. Gäsp gäsp gäsp.

Nästa period dock, då blir det emigration. Och 1900-tal. Coolt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0