Sofia och Reflexen



Jag var i tidningen i veckan. Eller ja. Det är jag rätt ofta. Men den här gången var jag med som mig själv. Råkade springa på en frågepanel när jag var på stan då jag fick svara på frågor om reflexer. Om jag använder reflexer. Ehh... Det gör jag inte. Av den enkla anledningen att det med reflex lätt ser ut som man är typ sju år gammal. OCH JAG VET. Att bli överkörd ser inte så fint ut det heller. Men, jag tror många hoppar reflexer. Det tror jag. Men förmodligen var det bara jag som var dum nog att svara ärligt. Att jag inte använder reflexer. För att det inte ingår i min hårdrocksstil. Vilket såklart snappades upp. Likaså att jag var hårdrockare. I tryck blev det fånigt. Jävligt fånigt. Jag ser ut som något av en fånig, trångsynt tönthårdrockare.

Så. J köpte en reflex åt mig. En grå dödskallereflex. Så ni vet. Men skadan är kanske redan skedd. Spana ovan.

Kommentarer
Postat av: sara

hej hårdrockarn'!



du, när du läste AU2:

hur såg det ut med schema, inneveckor och praktik?

hur länge var man där varje innevecka?

hur ofta?

när ligger praktiken? när ligger uppsatsen?



har ju försökt maila MIUN, men du vet ju hur det är :(

2008-11-07 @ 08:21:45
URL: http://www.bebis2008.blogspot.com
Postat av: sara

föresten så ser "småbarnsmamman" från granloholm ut att vara 53 år gammal! hualigen.

2008-11-07 @ 08:23:20
URL: http://www.bebis2008.blogspot.com
Postat av: Sofia

Hmm, nu måste jag klura lite. Är inte helt säker, men jag har för mig att inneveckorna inte var hysteriskt många eller långa. Kanske 3 dagar åt gången och typ 1,5 innevecka per delkurs. Uppsatsen drog ju gång i slutet och då var det bara hemjobb, jag hade telefonkontakt med min handledare (grammatik-Gun).



För mig så låg praktiken ungefär i mitten och uppsatsen i slutet. Men återigen, det är Miun så de kan ju göra lite hur som helst. Men som jag kommer ihåg AU2 var det mindre träffar än ettan och inte lika långa.



Hoppas du blev lite klokare :)

2008-11-07 @ 09:54:59
Postat av: Sofia

Men gud. Nu virrade jag ju till det hur myckt som helst. Jag tänkte att du frågade om Svenska B (av någon konstig anledning). Så, strunta i vad jag sa och lyssna på nya råd:



Det är ingen uppsats i AU2. Det är två större delkurser där praktiken tillhör båda och är sammankopplat. Tror inte det är speciellt många obligatoriska inneveckor, många av föreläsningarna som jag var på var egentligen bara sånt som är i böckerna och man lika gärna kan läsa sig till. Så det var rätt humant med träffar alltså, åtminstone obligatoriska. Och praktiken ligger mitt i, eller åtminstone gjorde den så för mig.



Men, viktigt; ingen uppsats i AU2. Några tentor och inlämningsuppgifter absolut.



Så. Nu kanske du blev lite klokare, eller mer förvirrad, vad vet jag ;)

2008-11-07 @ 10:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0