Stress

Det har varit sjukt mycket att göra den senaste tiden. Och med sjukt mycket menar jag det verkligen. Fredag var det jobb mellan 9-01 (först in till ST för att installera WoW, sedan härnta och littvet, efter det Pipeline). Lördag ungefär samma 09-02 (in till ST för att spela WoW, sedan Pipeline och Aveny där Easy Action lirade). Söndag lite kortare 09-18 ungefär. (in till ST, spela Wow, skriva WoW till City och ST, sedan hem och förbereda inför dagens muntliga seminarium av rysk roulette-karaktär). Lägg sedan till en SRM-deadline och hetsen är totalt. Att det "bara" är salstenta på fredag den här veckan känns som en dans på rosor. Värre var det med dagens seminuarium.

Många examinationsformer på Historian är av rysk roulettekaraktär. En rad frågor där man bara behöver svara på något. Idag skulle vi förbereda oss på sex olika områden så att vi när någon av dem lottades, skulle kunna hålla en presentation på 5-10 minuter. Efter hetsjobb på "ledig" tid i helgen hade jag rätt bra koll på fem av sex möjliga. Renskrivna anteckningar och pedagogiska punkter. Japans jävla historia hade jag dock inte hunnit renskriva utan bara löst skisserad i blocket.

Man kan ju gissa vilken fråga jag fick. Kaffestinn och hoppandes på stolen insåg jag dock att vi bara var fem och att en fråga således blev över. Tack och lov fick jag ta den istället för Japan. Varför Inka och Aztek-folket så lätt besegrades var en lättare femma.

Nu ska jag försöka varva ner lite idag. Träna, softa och bara ta det lugnt. Sedan imorgon, onsdag och torsdag, blir det extrem tentahets igen.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Den hade jag också kunnat svara på. Utan att plugga. (Spanjorerna var lite fler, lite mer vapenägande och aztekerna hade inte en suck).

2008-11-18 @ 10:43:27
URL: http://supergirlsdontcry.wordpress.com
Postat av: Sofia

Mjo precis. Dessutom var ju både Inka och Aztekerna rätt naiva. Och korkade. När spanjorerna kom trodde man att det var gudarna som återvände, och Inka-indianerna hade i sin tur sina gamla, mumifierade, härskare som rådgivare. De gav säkert skitbra råd ;)

2008-11-18 @ 12:32:16
URL: http://soffipro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0