Världens klokaste människa

Har knappt druckit kaffe alls när jag varit förkyld. Det är liksom ingen bra kombination. Vet inte varför, men te är det som gäller när man är förkyld. Så jag har druckit te, te och ännu mer te. Men idag när förkylningen börjat ge med sig och jag är vansinnigt less på samtliga tesorter i skafferiet, har jag återvänt till kaffet. Och, klok som jag är, svept två extra koppar så här på kvällskvisten.

Hurra. Här lär man kunna sova bra. Somna som en sten vid tolv och vakna utvilad till skolan imorgon.  Eller inte. Snarare stanna uppe hela natten och sova efter föreläsningen. Eller nått. Sist jag drack kaffe sent kom jag aldrig in i djupsömn, blir knappast det i natt istället. Tur jag har mycket jobb att göra. Jobb, plugg och lite mer jobb. Så nu ska jag gå och döda lite saker. Som den kloka människa jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0