En syster i storstan



Min syrra är nere i Stockholm just nu, men aldrig förr har så långt bort varit så nära. Hon kan nämligen, vid spontan hemlängtan, slå upp närmaste exemplar av Stockholm City för att spana i storsyrran. Vilket hon gör. Och skickar ett MMS till mig med ovanstående bild. Samt text.

"Det känns fantastiskt att ha en sådan världsmedborgare till storasyster som du Sofia. Som är aktuell och med i ropet var man än är. Skulle jag varit i New York hade jag förmodligen sett dig där också. Jag känner stolthet över att ha en syster som du. Kan du signera tidningen när jag kommer hem tror du?" skrev hon. Inte. Istället skrev hon

"Haha"

Och, efter några sms-växlningar:

"Mina vänner tror du är värsta coola stockholmstjejen. Men jag förklarade för dem att du fortfarande bara är en töntig norrlänning."

Tack Vicky.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0