Hårdrock

Intervju med hårdrocksbandet Mortalicum ikväll. Trevligt och intressant. På fredag ska jag se dem lira. Blir skoj det med. Replokalen var ute i birsta så jag passade på att springa in en sväng på Ikea också. Bra idé visade det sig. Stolen jag hade tänkt för hallen kändes lite för stor, men skulle i sin tur passa perfekt i loungehörnan (aka balkongen). Bekväm var den också. Kan nog verkligen bli någonting.

Annars var dagens största action när Johans bil skrotades. Han har varit lite deppig på förhand och sorgsen över att döda den. Efterom jag har både hjärta och ass av stål har jag retat honom lite för det. Men igår blev jag straffad av bilguden. För vad ser jag inte på parkeringen utanför Helex där jag ska hämta bilen om inte en ljusblå Audi 80. Jag hade en Audi 80 tidigare. Guldus hette den. Gammal och sådär fungerande, men min första bil och en kär ägodel. Att skrota den kändes i hjärtat. Och när jag såg den i ljusblå skepnad på parkeringen så blev jag påmind om att det kan kännas att skrota en bil. Ett tecken från bilguden helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0