Ibland skiner det igenom

Att jag är en tant i hårdrocksförpackning kommer knappast som en nyhet för de som känner mig. Och ibland blir det mer än tydligt. Som nu, ska egentligen lyssna på plattor till Sweden Rock Magazine samt skriva om dem, men.....det är ju idolpremiär ikväll och det brukar ju vara kul. Så hårdrocken får vänta en stund. Likaså blev det en tydlig kulturkrock tidigare. Nästa nummer av Sweden Rock Magazine kommer förhoppningsvis vara extra speciellt, i alla fall för en viss fröken Hård. Därför tyckte jag att det skulle firas.

Jag: Johan, när nästa nummer av Sweden Rock kommer så tycker jag att vi ska fira med champange.
Johan: Champange!?
Jag: Ja, det är ju världens grej för mig, saker som gör mig jättestolt. Ett litet steg för SRM, men ett stort steg för Sofia.
Johan: Ja, det vet jag väl. Men champange, för en hårdrockstidning? Är inte det lite fel?
Jag: Näääää....
Johan: Öl eller whiskey passar ju bättre
Jag: Men jag vill fira i champange, whiskey ska jag börja dricka först nästa år.
Johan: Okej då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0