Jag levlar

Jag blir inte bara klok som en bok numera när jag börjat plugga igen, jag karriärlevlar lite också. Igår blev jag befodrad till Redaktör till Gameplayer och firar som en redaktör bör med extraarbete och Red Bull. Eller ja, det är kanske inte så mycket att fira egentligen eftersom jorden går under imorgon så det blir en kort tids maktposition. Kanske även borde ha skippat föreläsningen idag eftersom tentan knappast blir gjord när vi har återskapat big bang och imploderat. Eller något. Men Historia är kul att läsa. I synnerhet när vi kom i på Sparta idag. Föredrar ju i och för sig att se 300 istället för att höra om hur spartanerna bögade på, men man kan inte få allt. Blir även väldigt sugen på att resa när jag läser den här kursen. Inte nog med att professorn som håller i kursen har en tendens att rita ut Cypern med tillhörande solbadande, paraplydrinkshinkande och glada väninnor (just den biten kanske jag tolkar in själv doc) samt även berätta om grekland och dess delar. Jag vill hellre vara där än i höstrusk med ett jävla asfaltsarbete utanför fönstret som börjar för tidigt på morgonen och stör så mycket att jag vaknar. Usch.

Råder bot på ilskan med lite muay thai-come back efter förra veckans fotfiasko. Visst, det gör fortfarande lite ont och ömmar, men va fan. No pain no gain.

Kommentarer
Postat av: sara

grattis!!! jag ska genast hämta hem en gameplayer... eller det blir väl nästa nr förmodar jag då.



viss är historia kul, ja. och jag blev också väldans ressugen, tjock som jag var under a-kursen :) plötsligt ter det sig inte fullt så ytligt och lättjefullt att vilja åka ner till turkiet, grekland eller italien!



själv håller jag just nu på med historiedidaktiken. läran om hur man lär sig historia. skitkul. verkligen. längtar till uppsatsen!!!!!!!!!

2008-09-09 @ 16:28:07
URL: http://bebis2008.blogspot.com
Postat av: Sofia

Att hämta hem Gameplayer blir svårt, det är "bara" en webbsida på gameplayer.se, men spana in den går ju att göra ändå :)



Och ja, Historia är superkul och man borde ha lite inbyggda resor/studiebesök i kursen tycker jag ;) Men historiedidaktiken, ingår den i den vanliga historia c eller är det bara i någon speciell lärarform?

2008-09-09 @ 17:00:38
Postat av: sara

jasså.. jag trodde att det var den där gratistidningen.. men den heter kanske GameReactor..? jaja, självklart ska jag kolla in det.



Historia C är kursen där lärarprogrammets historiekursare och vi fristående kursare möts. Det är väl för att teorin om lärande blir densamme, och att högskolan är för snål för att köra två kurser :) vet inte hur det är uppbyggt på MIUN? men din är också fristående va?

2008-09-09 @ 17:15:00
URL: http://bebis2008.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0