Klädbestyr

Jag var lite negativ idag. I-landsnegativ. På tisdag åker vi ner till Stockholm för att se världens bästa Moa förbanda till Kristet utseende och eftersom lönen var bra och jag (förmodligen) åker ner för att fira den fixade tentan har jag tänkt unna mig en snygg, tuff rockklänning. Som jag inte verkar hitta. Förra svängen på stan var totalt lönlöst. Det lilla jag hittade fanns inte ens i närheten av min konstiga storlek (hälften medium, hälften large) så vi siktar på en birstasväng innan tisdag. Problem är bara när man ska hinna med det.

Sofia: Hmmm....jag skulle verkligen behöva åka ut på Ikea en sväng
Johan: Men kan vi inte åka på lördag då?
Sofia: Det är lönelördag. Det kommer vara helvetiskt mycket folk där ute.
Johan: Men vi kan väl åka bakombakomvägen?
Sofia: Vi kommer inte ens komma åt bakombakomvägen, det kommer vara kö till båda rondellerna
Johan: Men om du verkligen vill kan vi ju försöka ändå.
Sofia: Nä. För om vi kommer in kommer jag ändå inte hitta någonting. Och hittar jag någonting kommer det inte vara i rätt storlek. Så då får jag gå och hetsäta en massa glass istället för att sedan leta en sopsäck på Big is beutiful-avdelningarna.
Johan: Du är lite negativ idag va?
Sofia: Lite kanske

Forsättning följer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0