Nerslagen

Eller ja. Inte bokstavligt. Eller jo, lite kanske. Men mest mentalt. Körde nyss muay thai. Parades ihop med en ny, ung och rätt liten kille. Gissningsvis åtminstone fem-sex år yngre och minst 20 kilo lättare. Minst. När vi kör mits känner jag mig stor och stark när jag slår och sparkar lite lösare än vanligt av hänsyn. Det går bra. Sen ska vi köra clinch. Dvs man håller varandra runt nacken och försöker få den andra ur balans/knäa revben. Man tycker ju att jag borde vara stadig som en sten i jämförelse med det lilla barnet.

Men.

Det lilla barnet har judobakgrund, jag far som en vante och två gånger ryker jag ner i mattan. Med både svans och stolthet mellan benen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0