Nobelpris till träningsvärktvålen

Som det kanske framgått av tidigare inlägg lider jag förtillfället av en släng träningsvärk från helvetet. I benen. En av de värsta kroppsdelarna att ha träningsvärk i. Och det är jobbigt. Såklart. Så jobbigt att jag, trots att dagens arbetsuppgift till stor del innebär stillasittande i soffan med en bok i näven, knappt kan uthärda. Alternativen var två. Antingen egenamputation med brödkniven eller ett bad. Ett bad och invigande av min träningsvärktvål som jag fick av mamma i somras. En tvål som tja, är bra för ömmande muskler. Eftersom jag är skeptiskt lagt vad jag aningen skeptisk. Men jävlar. Två gnuggningar på varje ben och jag känner mig som ett nyfött barn. Känslan påminner om linement och lindringen är total. Att man sedan även luktar som en julbakelse är bara en positiv (?) bieffekt. Nobelpris till uppfinnaren av träningsvärkstvålen. Seriöst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0