Ny bloggserie: SvettSofias snabba spis



Jag har tidigare berättat om hur jag ibland direkt efter träningar lagar mat som en halvnaken galning i köket. Och igår var det dags igen. Men eftersom vi kom på ett så klatschigt namn var det lika bra att göra det till en bloggserie (tills dess att TV4 köper sändingsrättigheterna dvs).

SvettSofias snabba spis presenterar - Spagetti och köttfärssås
Fräs köttfärs (gärna i superpanna man superfyndat på Fabriksbutiken, men vanliga, dåliga/dyra pannor går också bra)
Skippa löken, det tar bara extra tid och är inte speciellt gott.
Koka spagetti
Häll i lite allt möjligt i köttfärsen. Hela kryddskåpet brukar gå åt hemma hos mig, men var försiktig med Sambal Oleken. En halv tesked är perfekt, mer gör det oätbart och mindre har ingen verkan. Solroskärnor brukar också gå hem. Men återigen, släng i det mesta. Mjöl, vatten och krossade tomater är också bra att ha i.
Puttra i tio minuter.

Ät. Gärna med parmesan och tysk curryketchp
Ät dock inte för mycket, eller åtminstone inte som jag gjorde en gång då jag åt en gigantprotion spagetti och köttfärssås samt en stor semla på en halvtimme. Det blev matkoma/klubbad säl i soffan resten av kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0