Piratkopieringscrap

Jaja. Jag ska inte klaga. Alls. Jag får skivor gratis. Lagligt. Ofta till och med innan release. Jag lever i lyx och det är julafton varje gång posten kommer med nya spel och cd-skivor. Men. Klaga måste man ju få göra ändå. Åtminstone på vissa CD-skivor med helt vansinniga piratkopieringsskydd. Ett knep är att man delar in hela skivan i 100 spår för att man inte ska kunna lägga upp det enkelt för andra, eller något sånt. Eftersom jag inte är någon piratkopierare fattar jag inte sånt. Däremot fattar jag (och hatar) det system som jag bland annat hör just nu. Lyssnar på Sonic Syndicates senaste skiva och i varje låt, 2-3 gånger, sänks musiken och en speakerröst kommer in "You are listening on bla bla bla bla bla, please visit the webpage bla bla bla bla for more information". Om jag säger att det förstör helheltsupplevelsen, kan ni tänka er det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0