Heroskväll

Vi har fyra avsnitt kvar på Heros, säsong 1. Tanken är att dessa ska betas av ikväll när J kommer hem från jobbet. Och det borde ju vara grönt.

Men. När det gäller soffor med sambosällskap har jag typ narkolepsi. Oavsett hur pigg jag är inledningsvis somnar jag efter typ fem minuter. Vägrar erkänna  det för J och halvnickar mig genom avsnittet. Vilket inte är så bra med tanke på att tv-serier numera kräver snudd på tentafokus. Missa fem minuter i Lost och man är helkörd.

Så. Nu när vi har kollat blir rutinen oftast så att jag, morgonen efter vi spanat (och jag sovit) måste kolla igenom avsnittet igen. Uppdatera mig i handlingens plot så jag kan hänga med under kvällen (då jag somnar igen). Och så går det runt.

Men ikväll har jag laddat. Kaffe har druckits och J lovade att köpa hem någonting gott från jobbet. Kanske blir det lättare att vara vaken om man får en kaka för varje kvarts vakenhet? Man kan väl hoppas åtminstone.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0